🔎 Co drzemie w popycie? Trendy Klientów poszukujących mieszkania

Drodzy Subskrybenci!
Popyt - pojęcie każdemu znane, ale nie zawsze zgłębiane
W przygotowaniu skutecznej strategii kluczowe jest zrozumienie jak i czego szuka Klient - które lokalizacje są pożądane, jakie są jego preferencje oraz przede wszystkim - czy Poszukujący są dziś w ogóle obecni na rynku i czy to dobry moment na wystawienie swojej oferty.
Odpowiadając na powyższe pytania, przygotowaliśmy analizę trendów wśród osób poszukujących "własne M". Część tego raportu powstała z myślą o briefingu mieszkaniowym w której jako RynekPierwotny.pl w kolaboracji z firmą JLL braliśmy udział. Rozszerzona wersja raportu trafia w Państwa ręce - niech będzie praktycznym narzędziem w planowaniu przyszłych działań!
Zapraszamy do lektury!
PS. większość danych prezentowanych w raporcie pochodzi z platformy BIG DATA RynekPierwotny.pl
Kilka wybranych liczb z naszego raportu:
📈 +31% - o tyle wzrosła liczba zapytań o nieruchomości w Q1 2025 vs. szczyt z okresu BK2% na portalu RynekPierwotny.pl
🗺️ 89% - tyle % popytu skupia się w dzielnicach pośrednich + obrzeżach w TOP 7 miasta. Tym samym tylko 11% szukających kieruje się na centralne dzielnice
📐 +9 p.p. - o tyle wzrosło zainteresowanie lokalami 1-2 pokojowymi w TOP 7 miastach od początku 2024 r.
🛤️ +9 p.p. - o tyle wzrósł udział poszukiwań na obrzeżach Warszawy wobec pozostałych dzielnic (głównie kosztem dzielnic pośrednich)
🙋 +11 p.p. - o tyle wzrósł udział poszukujących singli i bezdzietnych par od 2023 r. (przy jednoczesnym wyhamowaniu popytu ze strony inwestorów) w Warszawie w Q1 2025
🏠 76% - tyle % poszukiwań Inwestorów skupia się wokół kawalerek i mieszkań 2-pokojowych łącznie w Warszawie w Q1 2025
🧑🤝🧑 70% - tyle % singli i bezdzietnych par poszukuje przestrzeni o metrażu 30-70 mkw. w Warszawie w Q1 2025
💰 ponad 1 mln - w takim budżecie nieruchomości poszukuje 38% rodzin w Warszawie w Q1 2025

Spis treści:
- Kluczowe wnioski
- 📹 Omówienie raportu w formie video, audio i prezentacji
- 1. Wyniki ankiety poszukujących mieszkania
- 2. Mniejszy ruch, czy większe zdecydowanie? Jak zmienia się aktywność poszukujących
- 3. Jak podążać za popytem? Czego i gdzie szukają Klienci
- 4. Co mówią segmenty? Jak zmienia się segmentacja rynku i zainteresowanie różnych poszukujących
- 5. Załączniki
Ten post jest dostępny wyłącznie dla subskrybentów FLTR Pro
Obszary tematyczne
Dla prywatnego inwestora
(liczba artykułów: 85)
Dla agenta nieruchomości
(liczba artykułów: 82)
Dla flippera
(liczba artykułów: 77)
Dla rzeczoznawcy majątkowego
(liczba artykułów: 72)
Dla doradcy kredytowego
(liczba artykułów: 64)

Dla operatora najmu
(liczba artykułów: 57)
Dla producenta materiałów budowlanych
(liczba artykułów: 57)
Dla przedsiębiorcy
(liczba artykułów: 54)

Legislacja & podatki
(liczba artykułów: 21)
Analizy miast Polski
(liczba artykułów: 19)

Narzędzia, procesy, koncepcje organizacji
(liczba artykułów: 14)
Felietony, scenariusze, foresight
(liczba artykułów: 14)

Segmentacja klientów
(liczba artykułów: 13)

Stopy procentowe
(liczba artykułów: 13)

Strategia
(liczba artykułów: 12)
Analiza cen nieruchomości
(liczba artykułów: 12)
W górę, czy w dół
(liczba artykułów: 10)

Nieruchomości komercyjne
(liczba artykułów: 10)
PRS
(liczba artykułów: 6)

Scenariusze roczne
(liczba artykułów: 4)

Bezpieczny kredyt
(liczba artykułów: 3)
