🔎 Co drzemie w popycie? Trendy Klientów poszukujących mieszkania
Drodzy Subskrybenci!
Popyt - pojęcie każdemu znane, ale nie zawsze zgłębiane
W przygotowaniu skutecznej strategii kluczowe jest zrozumienie jak i czego szuka Klient - które lokalizacje są pożądane, jakie są jego preferencje oraz przede wszystkim - czy Poszukujący są dziś w ogóle obecni na rynku i czy to dobry moment na wystawienie swojej oferty.
Odpowiadając na powyższe pytania, przygotowaliśmy analizę trendów wśród osób poszukujących "własne M". Część tego raportu powstała z myślą o briefingu mieszkaniowym w której jako RynekPierwotny.pl w kolaboracji z firmą JLL braliśmy udział. Rozszerzona wersja raportu trafia w Państwa ręce - niech będzie praktycznym narzędziem w planowaniu przyszłych działań!
Zapraszamy do lektury!
PS. większość danych prezentowanych w raporcie pochodzi z platformy BIG DATA RynekPierwotny.pl
Kilka wybranych liczb z naszego raportu:
📈 +31% - o tyle wzrosła liczba zapytań o nieruchomości w Q1 2025 vs. szczyt z okresu BK2% na portalu RynekPierwotny.pl
🗺️ 89% - tyle % popytu skupia się w dzielnicach pośrednich + obrzeżach w TOP 7 miasta. Tym samym tylko 11% szukających kieruje się na centralne dzielnice
📐 +9 p.p. - o tyle wzrosło zainteresowanie lokalami 1-2 pokojowymi w TOP 7 miastach od początku 2024 r.
🛤️ +9 p.p. - o tyle wzrósł udział poszukiwań na obrzeżach Warszawy wobec pozostałych dzielnic (głównie kosztem dzielnic pośrednich)
🙋 +11 p.p. - o tyle wzrósł udział poszukujących singli i bezdzietnych par od 2023 r. (przy jednoczesnym wyhamowaniu popytu ze strony inwestorów) w Warszawie w Q1 2025
🏠 76% - tyle % poszukiwań Inwestorów skupia się wokół kawalerek i mieszkań 2-pokojowych łącznie w Warszawie w Q1 2025
🧑🤝🧑 70% - tyle % singli i bezdzietnych par poszukuje przestrzeni o metrażu 30-70 mkw. w Warszawie w Q1 2025
💰 ponad 1 mln - w takim budżecie nieruchomości poszukuje 38% rodzin w Warszawie w Q1 2025
Spis treści:
- Kluczowe wnioski
- 📹 Omówienie raportu w formie video, audio i prezentacji
- 1. Wyniki ankiety poszukujących mieszkania
- 2. Mniejszy ruch, czy większe zdecydowanie? Jak zmienia się aktywność poszukujących
- 3. Jak podążać za popytem? Czego i gdzie szukają Klienci
- 4. Co mówią segmenty? Jak zmienia się segmentacja rynku i zainteresowanie różnych poszukujących
- 5. Załączniki
Zapisz się na darmowy newsletter FLTR
Oszczędzaj czas i wyprzedzaj trendy!Najlepsze analizy rynku nieruchomości co tydzień na Twoim emailu w ramach darmowego newsletteru FLTR
Zero spamu. Możesz odsubskrybować w każdej chwili