FLTR #139: Jakie są strategie budowy banków ziemi?
Dzisiaj deweloper, który chce prężnie aktywizować i "uszczelniać" swój bank ziemi, musi wykazać się większą kreatywnością niż jeszcze kilkanaście lat temu. Proces, który ówcześnie przebiegał relatywnie sprawnie, obecnie staje się kulą u nogi dla większości deweloperów z uwagi na zawiłe procesy administracyjne, brak proinwestorskiego podejścia urzędów miast, ograniczoną dostępność działek, ograniczenia planistyczne i infrastrukturalne, czy wreszcie dużą konkurencję.
To wymusza na inwestorach wypracowanie całych strategii i modeli pozyskiwania gruntów - które często nie ograniczają się do kupna gotowych parceli pod budowę, a wymagają kompleksowego podejścia - działając przy tym nieszablonowo, zmuszając do adaptowania się do obecnych ograniczeń. Temat wydaje się niemniej ważny z perspektywy reformy planistycznej, która na nowo podyktuje warunki na tym rynku.
W ramach raportu przybliżamy wybrane strategie skalowania banku ziemi, wyróżniając kilka głównych modeli. W celu lepszego zrozumienia części teoretycznej, przeprowadziliśmy także case studies dwóch firm deweloperskich, które przedstawiają szerokie podejścia do zarządzania procesem land developmentu: Develia, Echo Investment/Archicom.
Zapraszamy do lektury i oglądania!

W dzisiejszym raporcie przeczytasz o:
Ten post jest dostępny wyłącznie dla subskrybentów FLTR Pro
Obszary tematyczne
Dla prywatnego inwestora
(liczba artykułów: 89)
Dla agenta nieruchomości
(liczba artykułów: 86)
Dla flippera
(liczba artykułów: 79)
Dla rzeczoznawcy majątkowego
(liczba artykułów: 76)
Dla doradcy kredytowego
(liczba artykułów: 67)

Dla operatora najmu
(liczba artykułów: 60)
Dla producenta materiałów budowlanych
(liczba artykułów: 60)
Dla przedsiębiorcy
(liczba artykułów: 57)

Legislacja & podatki
(liczba artykułów: 22)
Analizy miast Polski
(liczba artykułów: 18)

Narzędzia, procesy, koncepcje organizacji
(liczba artykułów: 14)
Felietony, scenariusze, foresight
(liczba artykułów: 14)

Strategia
(liczba artykułów: 13)

Stopy procentowe
(liczba artykułów: 13)

Segmentacja klientów
(liczba artykułów: 13)
Analiza cen nieruchomości
(liczba artykułów: 12)
W górę, czy w dół
(liczba artykułów: 11)

Nieruchomości komercyjne
(liczba artykułów: 10)
PRS
(liczba artykułów: 6)

Scenariusze roczne
(liczba artykułów: 4)

Bezpieczny kredyt
(liczba artykułów: 3)
