FLTR #145: Analiza zachowań cenowych deweloperów like-for-like
W przypadku ustawy o "jawności cen" na rynku pierwotnym można powiedzieć tyle, że więcej było tu niewiadomych niż odpowiedzi. Deweloperzy jednak od 11 września zobowiązani do pełnej transparentności musieli odkryć wszystkie swoje karty i upublicznić cenniki. Dzisiaj - miesiąc po wejściu w życiu ustawy - można śmiało stwierdzić, że wyciągnęli oni w tym czasie wiele asów z rękawa, ale finalne przetasowania w katalogach cen wyszły "na zero".
Przejrzystość cen na rynku pierwotnym była oczywiście pożywką dla spekulacji, ale wbrew powszechnym oczekiwaniom - zmiany cen nie zafundowały rewolucji w statystykach - średnie pozostały na dotychczasowym torze, choć pojawiło się kilka sygnałowych trendów - na wzrost, jak i na spadek cen. To co się zmieniło to tak naprawdę punkt ciężkości w poszczególnych lokalizacjach, czy segmentach rynku. Skoro liczby są dzisiaj "na wierzchu", to właśnie detale jak odpowiedni pricing, jakość i standard produktu oraz przede wszystkim skuteczny marketing i proces sprzedaży zaczynają rozdawać nowe karty na rynku.
Zapraszamy do lektury i oglądania!
PS. Kolejny numer newslettera FLTR poświęcony będzie opublikowany między 16 a 20 października. Zmiana harmonogramu wynika z prac na raportem kwartalnym "W górę, czy w dół", którego publikację planujemy na 27.X
W dzisiejszym raporcie przeczytasz o:
Ten post jest dostępny wyłącznie dla subskrybentów FLTR Pro
Obszary tematyczne
Dla prywatnego inwestora
(liczba artykułów: 89)
Dla agenta nieruchomości
(liczba artykułów: 86)
Dla flippera
(liczba artykułów: 79)
Dla rzeczoznawcy majątkowego
(liczba artykułów: 76)
Dla doradcy kredytowego
(liczba artykułów: 67)

Dla operatora najmu
(liczba artykułów: 60)
Dla producenta materiałów budowlanych
(liczba artykułów: 60)
Dla przedsiębiorcy
(liczba artykułów: 58)

Legislacja & podatki
(liczba artykułów: 22)
Analizy miast Polski
(liczba artykułów: 18)

Narzędzia, procesy, koncepcje organizacji
(liczba artykułów: 14)
Felietony, scenariusze, foresight
(liczba artykułów: 14)

Strategia
(liczba artykułów: 13)

Stopy procentowe
(liczba artykułów: 13)

Segmentacja klientów
(liczba artykułów: 13)
Analiza cen nieruchomości
(liczba artykułów: 12)
W górę, czy w dół
(liczba artykułów: 11)

Nieruchomości komercyjne
(liczba artykułów: 10)
PRS
(liczba artykułów: 6)

Scenariusze roczne
(liczba artykułów: 4)

Bezpieczny kredyt
(liczba artykułów: 3)
Insights
(liczba artykułów: 2)
